500 gemmiä hiilaria – vähän vai paljon?

Tänään oli joku bonariyllärisuperpäivä, sillä normi 3-päivän kierron ykköspäivän (day 1 on normisti korkein hiilaripäivä) sijaan valkulta tuli käsky syödä vielä enemmän hiilaria tänään, nimittäin 500g – ja siis ottaa ne hiilihydraatit ruoasta, ei sokerista : D (tunteekohan se mut?).

Photo 19-05-15 18 07 19Äkkiseltään voisi ajatella, että kuinka vaikeaa hei se voi olla? Vähän riisiä, riisikakkuja, banskuu ja ananasta, eiks niin? No. Tein iltapäivällä vähän matikkaa asian suhteen (Virhe! Miksi et tehnyt aamulla?!?) ja totesin, että se on muuten aika paljon hiilaria per ateria. 100g, jos ollaan tarkkoja, jonka olisi voinut ehkä näppärämpi päätellä heti aamusta ilman suurempia laskutoimituksiakin. Lopputulema kuitenkin oli, että iltapäivällä ja iltalla syötiin aika paljon ja lähinnä nopeasti vatsasta häviävää kamaa kuten riisi ja riisikakku. Oli vähän sellainen olo, että syön harrastuksekseni, vaikka kyllähän muhun safkaa nykyään uppoaa kokooni nähden uskomattomia määriä. Minut tuntevat tietävät, että en baanin päälle sylje, jos sitä tarjolla on.

Kuinka paljon 500g sitten on ruokana? Listasin päivän hiilihydraatinlähteeni, ja vähän jäi vielä varastoonkin (toki kasviksista joita söin tuli joku hiilari kanssa):
– 90 g kaurahiutaleita
– 700 g ananasta
– 21 kpl riisikakkuja
– 3 kpl banaania
– 150 g riisiä (tämä kerralla yhdellä aterialla, koska olin ollut fiksu lounaalla…)
– 1 kpl kaurasämpylöitä
+ 4 valkuaista ja 200g kanaa ja jokunen mantelimaito-cappucino vastasi pakollisista proteiineista edellisten kerryttämän proden lisäksi.

Photo 19-05-15 15 15 00Ehdin käydä kaiken syömisen lomassa myös kampaajalla (syömässä riisikakkuja, koska olin tässä vaiheessa iltapäivää tajunnut, että mulla on aika paljon syötävää jäljellä) ja treenaamassa olkapäät Alexiumilla.

Minun hiuksiin ei saa enää koskea kuin Gyylin Jesse ja Inka. Tänään nopeasti vain siistittiin niskan turkki ja latvat. Edelliskerran Olaplex-värjäys oli vielä niin voimissaan, että ei lähdetty kiusaamaan herkkää päänahkaani turhaan. Silver-shampoon käyttö kotona on pitänyt hiukset vaaleana eikä ruoste ole kellastuttanut niitä. Projekti ’Epätoivoinen hiustenkasvuyritys’ jatkui siis vielä ainakin tämän leikkauskerran.

Olkapäille tein tänään ihan täysin fiilispohjaisen treenin. Tai no, minun fiilispohjainen tarkoittaa, että en suunnittele eksaktia treeniä etukäteen, vaan lähinnä liikkeet jotka teen, ja sitten treenin edetessä päätän missä järjestyksesä ne teen tai otanko supereita/pudotussarjoja/muita erikoistekniikoita ja missä sarjassa.

Photo 19-05-15 12 15 20_optAloitan yleensä aina olkapäätreenit takaolkapäillä, joita teen käsipainoilla  n. 30 asteen kulmassa rinta tuettuna penkin selkänojaan. Käsien liikerata ei itselläni kohdistu suoraan sivuille, vaan pikimminkin etuviistoon. Näin saan itse paremmin eliminoitua pahimman selällä liikkeen tekemisen. Takaolkapäät on vaatineet minulla, kuten monella muullakin, erityishuomiota, ja siksi tosiaan teen ne lähestulkoon aina ensimmäisenä liikkeenä.

Aloitan 2-3 kilon painoilla ja nousen pikkuhiljaa työsarjapainoihin, jolloin olkapäät ehtii lämmetä kunnolla. Tämän jälkeen vaihtelen lähinnä erilaisia pystypunnerruksia sekä vipareita sivulle ja eteen. Suosikkiliikkeitäni tällä hetkellä ovat 1) viparit sivulle niin, että olen polvillani penkillä, jonka selkänoja on nostettu 90 asteen kulmaan, rinta tuettuna selkänojaan, 2) smithissä tehtävät pystypunnerrukset ja 3) Tecan taka- ja sivuolkapääkoneet. Usein tosin tyydyn pelkkiin käsipainoihin ja tankoon, kun kaikki haluamani laitteet on varattuina tai niitä ei juuri kyseisellä salilla ole.

Tiistain olkapääsetti:
1 pyramidi takaolkapäille (olisko ollut yhteensä 5 sarjaa toistovälillä 20-12)
2 3*10 pystypunnerrus istuen niskantaa smithissä
3A 3*12 pystypunnerrus istuen smithissä
3B 3*15 pystysoutu tangolla
4 pyramidi sivuolkapäille käsipainoilla + pudotus
Killed it!

Nyt nukkumaan, huomenna olis viisainta jalkojen olla tikissä näillä hiilareilla. Tiedossa satavarmasti astetta hikisempi yö ->

Photo 19-05-15 21 02 54_optMy small evening snack